Temel Değerlerimiz
- Alaca Ticaret ve Sanayi Odası’nın hizmetlerini sunarken göz ardı etmediği değerleri;
- Yönetişim kavramı içinde katılımcılık ve paylaşım,
- Kamu yararını gözeterek üye çıkarlarını korumak,
- Güven uyandırmak ve toplumsal sorumluluk göstermek,
- Sürekli öğrenen kuruluş olarak yenilikçi olmak,
- Müşteri / Üye memnuniyetini önde tutmak,
- Çalışanlar üye memnuniyetini önde tutarak % 100 ‘Koşulsuz Müşteri Memnuniyeti İlkesine’ bağlı hareket etmek,
- Ayrım yapmadan hizmet sunmak ve tüm personelin birlik ve beraberlik içinde çalışmasını sağlamaktır.
Akreditasyon İlkelerimiz
- Odamızın hizmet kalitesinin geliştirilmesi için uygulanan ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi ve TOBB Akreditasyon Standart şartlarına uygun Entegre Yönetim Sistemi uygulamasında kararlı olmak,
- Entegre Yönetim Sistemimiz tüm süreçleri açık ve anlaşılır tarif etmek, yasal koşulların karşılanması ve proses gereklerini etkin uygulamak,
- Ölçülebilir tüm proseslerde performans kriterlerine göre izleme ve ölçme metotlarını kullanmak ve sonuçlarını objektif karar alma süreçlerinde kullanmak,
- Entegre yönetim sistemini etkin uygulamak, kurumun geleceğine ilişkin stratejileri oluşturmak, uygulamak, üyelerin ve toplumun memnuniyetine odaklı çalışmak,
- Değişen yasal ve teknik şartlara öncelikle kurumsal yapıda uyum sağlamak, üyelerin bireysel ve kurumsal olarak bilgilenmesine ve gelişimine katkı sağlamak,
- Tüm hizmet proseslerimizde çözüme ve hızlı hizmete odaklı çalışmak, yasal çerçeve içinde işlemleri zorlaştıran bürokratik düzenlemeleri üyelerimizin lehine değiştirmek,
- Entegre Yönetim Sistemimizin sürekli gelişmesi için iç ve dış (bağımsız) tüm kontrol mekanizmalarını çalıştırmak ve sonuçları objektif karar alma süreçlerinde kullanmak.
Kalite Politikamız
- Bölgesel ve kitlesel kalkınma bakış açısı ile üyelerimizin memnuniyetini sağlamayı,
- Üye beklentileri odağında, mevcut yasa ve mevzuatlara uyan ve insan emeğine saygı duyan üyelerine eşit mesafe gösteren bir oda olmayı,
- Sektöründe yenilik ve değişimleri analiz ederek hizmet portföyünü bu yönde geliştirmeyi,
- Çalışanlarımızın kaliteli hizmet sunumunda etkin bir rol üstlenebilmeleri için bilgi ve becerilerini en üst seviyeye çıkararak, kişisel ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmayı,
- Mevcut kalite yönetim sisteminin etkinliğini, tanımlanan süreçlerin performansları dâhilinde sürekli gözden geçirip her türlü iyileştirme faaliyeti için gerekli kaynakları sağlamayı, kalite politikası olarak benimsemiş ve amaç edinmiştir.
Mali Politikamız
- Tüm kaynaklarımızı üyelerimizin faydalanacağı hizmetlerde planlı ve etkin kullanmak, kurumumuzun mali gücünü hizmetlerimiz kapsamında sürekli geliştirmek.
- Gelirlerimizi, özvarlığımızı üyelerimize ve toplumumuza hizmet temelinde yatırımlar yaparak sürekli artırmak,
- Mali kaynaklarımızı; risk yönetimi, planlama, önceliklendirme ve ihtiyatlılık gibi muhasebe ilke ve mevzuatına uygun olarak yürütmek ve yönetmek.
- Kurumumuzun ve üyelerimizin mali menfaatlerini gözetmek,
- Hedeflerimizi gerçekleştirmek için kurumsal bütçe performansımızı devamlı artırmak,
- Mali kaynakların kullanımında hesap verebilir konumumuzu sürdürmek.
İnsan Kaynakları Politikamız
- Odamızın hizmet kalitesinin geliştirilmesi için uygulanan ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi ve TOBB Akreditasyon Standart şartlarına uygun Entegre Yönetim Sistemi uygulamasında kararlı olmak,
- “Eşitlikçi, adil ve sürekli gelişime açık olmak”
- İşimizin gerektirdiği nitelik, yetenek ve bütçe imkanlarımız doğrultusunda yeterli sayıda insan kaynağını istihdam etmek,
- Odamızda görev alan personel ve seçim ile göreve gelen üyelerimizin bilgi ve becerilerini arttırarak mesleki ve kişisel anlamda sürekli gelişimine olanak sağlamak,
- Görev tanımlarında belirlenen sorumluluk, risk, deneyim, liyakat ve performans doğrultusunda ücretlendirme yapmak,
- Odamızda görev alan tüm insan kaynaklarının kurum aidiyetini ve motivasyonunu ön planda tutmak,
- Çalışanlarımızın performansını planlı olarak izlemek, performansı doğrultusunda ödül – ceza sistemi uygulamak,
- Çalışanlarımızın öneri ve beklentilerini dikkate almak,
- Çalışanlarımız arasında fırsat eşitliği olan bireysel ve kurumsal değerlerin paylaşıldığı; Nitelikli, huzurlu ve sıcak çalışma ortamı sağlamak,
- Tüm insan kaynakları uygulamalarımızı günün şartlarına göre gözden geçirip, güncellemek.
Haberleşme ve İletişim Politikamız
Bağlı bulunduğumuz yasalar, kurumumuzun vizyonu, misyonu, değerleri ve yönetim politikalarına uygun olarak; üyelerimiz, kurumlarımız ve toplumumuz ile iletişimimizi hızlı, açık, anlaşılır ve sürekli kılmak.
Bu kapsamda;
- Eşitlikçilik
- Açıklık
- Anlaşılırlık
- Süreklilik
- Zamanındalık
- Yeterlilik
- Meşruluk temel ilkelerimizdir.
Bilgi İşlem Politikamız
- Alaca Ticaret ve Sanayi Odası; teknolojik ihtiyaçlarını gelişen ve değişen Dünya teknolojilerine göre geliştirmek amacıyla sürekli değişim ve yenilikleri takip etmekte ve uygulamaktır.
- Bu politika çerçevesinde temel hedefimiz; hızlı, etkili, kolay uygulanabilir teknolojik sistemler ile hizmetler üretmektir.
- Odamızın ihtiyacı olan her türlü teknolojik altyapı ve hizmeti, personelimiz ve üyelerimizin hizmetine sunmak suretiyle gereksiz iş yükünü azaltmak, işlemlere hız ve kolaylık kazandırmaktır.
Üye İlişkileri Politikamız
- Üyelerimizden sürekli geri bildirim almak, kurumumuzun ilgili seviyelerinde değerlendirmek, hizmetlerimizde süreklilik ve sürekli iyileşmeyi sağlayarak, her koşulda üyelerimizin ihtiyaçlarını yasalara uygun şekilde karşılamak”
- Bu amaç ile;
- Üye memnuniyetini ön planda tutmak,
- Üyelerimizin isteklerini doğru, eksiksiz, anlaşılabilir bir şekilde yanıtlamak,
- Üyelerimizin şikâyet, talep ve sorunlarını ön yargısız ve adil bir şekilde değerlendirmek,
- Üyelerimizden gelen sorunları çözerken; çözüm odaklı olmak, uygulanabilir çözüm önerileri bulmak ve uygulamak,
- Vizyon ve misyonumuz doğrultusunda üyelerimize kaliteli hizmet sunmak,
- İnsan kaynaklarımızın yetkinliğini sürekli artırarak hızlı ve üyelerimizin ihtiyaçları doğrultusunda hizmet sunmak,
- Üyelerimiz için lobicilik faaliyetlerinde bulunmak, hak ve çıkarlarını korumak,
- Üyelerimizin eğitim ve danışmanlık ihtiyaçlarını belirleyerek üyelerimize ve üyelerimizin çalışanlarına rehber olmak,
- Üye ihtiyaçları doğrultusunda hızlı ve etkin çözümler üretebilmek” üye ilişkileri politikamızın temel ilkeleridir.